Dick de Ruiter Dick de Ruiter Yoga Twee Oefensessies CD

Dick de Ruiter
1210007
-
    Verzending: binnen 1-2 werkdagen
Bestel
  • Beschrijving

Dick de Ruiter Dick de Ruiter Yoga Twee Oefensessies CD

Op veler verzoek heeft Dick een tweetal yogalessen op CD gezet, bedoeld voor yogaleerlingen die de asana's al uitgebreid op de les hebben aangeleerd, om thuis toch met het gemak van de stembegeleiding de houdingen te kunnen uitvoeren. Vooral als hulp voor mensen die moeite hebben met de discipline van het dagelijkse oefenen.
Deze CD bevat twee hatha yoga sessies; een korte en een langere, met zachte muziek op de achtergrond. De kortere sessie is ook iets actiever, met daarin de bekende Zonnegroet, dus beter geschikt om 's ochtends of overdag uit te voeren. De langere sessie kun je op ieder moment van de dag uitvoeren, maar sommige houdingen kunnen teveel energie opwekken om ze 's avonds te doen.
Eigenlijk is het noodzakelijk om het algemene yogaboek van Dick de Ruiter, Yoga zonder leeftijd, erbij te gebruiken om eerst alle details en achtergronden door te lezen en te begrijpen. Bij de beschrijving van de tracks staat de bladzijde genoemd uit het boek waar de beschrijving van de asana begint. Ideaal zou zijn om ook zijn boek over de Zonnegroet te lezen, om de details van deze bijzondere oefenserie ook goed door te nemen.

    A KORTE SERIE MET ZONNEGROET Totale tijd: 22 minutenLiggen: Snelle krokodilStaan: HoofddraaiMarionet (2 x)Zonnegroet (4 x)Liggen: pauze, diepe adem, uitzuchten, nek losmakenHalve schouderstand + PloeghoudingVishoudingLangzame krokodil (passieve fase)Eindontspanning: aanspannen/loslaten samen met adem
    B LANGE SERIE VARIANT RISHIKSH SERIE Totale tijd: 43 minutenBorstverruimer 1 en 2, + Marionet terug naar staanZijwaartse buiging + Zwaaidraai + Hoofddraai + Schouderdraai + korte rust, navoelenSnelle krokodil + rust met uitzuchten, aandacht naar binnen, kalmer tempo van de rest van de serieSchouderstand: eerst nek losmaken, Ploeghouding, daarna halve of hele Schouderstand, 1 x lang of meerdere keren korter naar keuzePloeghouding, rust, Vishouding (keuze 'gewone' of tussen voeten zitten)Tegengestelde houding: knieën omhelzen, hoofd naar knieën. Langzame krokodil met gebogen knieën, 1 been over 't andere, actieve fase: uit - wegdraaien, in - terug omhoog.Japanse buikversterker (herhalingen naar wens)Tanghouding: eerst actief (blaasbalg), dan statische eindfase.Combinatie Cobra en Sprinkhaan (actieve fase)Zitdraai, actieve + statische faseLangzame krokodil: variant beenoverslagLange eindontspanning observeren van je lichaam (ruim 10 minuten!)

Dick de Ruiter - Yoga Muziek

Gerelateerde Producten